onsdag, februari 25, 2009

Ett år

Nu har jag varit folkbokförd i Stockholm i ett år.
Under det året har jag:
Överlevt två förhållanden (om än knappt ibland)
Bott på fem olika ställen
Lagt 30 000 på hyra
Lagt 150 000 på mat, cigg, kaffe, alkohol och skräp (26 liter kaffe, 4160 cigg)
Varit på grymaste dj-setet Stockholm någonsin haft
Varit utomlands tre gånger
Blivit betald för att spelat skivor i 45 minuter för "coola" människor i Holland (personlig slav på köpet)
Spelat skivor för coola människor i Stockholm
Och spelat skivor på folktomma klubbar
Lärt känna ett 40-tal nya människor (varav 5 jag kan räkna som nära kompisar)
Blivit febersjuk tre gånger
Vaknat upp på främmande platser allt för många gånger
Börjat plugga till mitt framtida yrkestitel
Blivit lurad på pengar av jobbet 12 gånger
Varit på akuten en gång (som hjälp)

Jag vet inte om det har varit ett bra eller ett dåligt år.

0 kommentarer: